Mielőtt kasznishoz fordulunk

A korrózió elleni küzdelem, megelőzés első, és legfontosabb lépcsőfoka az alvázvédelem. Fokozottan igaz ez a régi verdákra, főleg azokra, melyeket az utcán, udvaron tartunk. De mielőtt gépjármű karosszériáshoz vinnénk, pár dolgot magunknak kell elvégeznünk az idősödő gépjárművünkön. Leginkább a felkészítést, állapotfelmérést.  

Az alvázvédelem első lépcsőfoka természetesen az, hogy a gépkocsinak alaposan le kell mosni az alját és száradás után alaposan átnézetni szakemberrel, hogy jelen állapotában nem igényel-e lakatos munkát, nincs-e olyan mérvű korrózió, ahol már kilyukadt a fémlemez. Ha igen, megfelelő alapossággal javítani kell, hiszen védőréteggel csak ép, korróziómentes lemezt érdemes ellátni, különben csak a rozsdát védi, szakszót használva: a rozsda zsákosodik.

Miért fontos a felverődő sár elleni védelem?

Ha nincs szükség lakatosmunkára, csak akkor érdemes a védőfestéket felhordani. Ezen felül, (idáig volt a hagyományos technika szerint az alvázvédelem, ami hivatva van megvédeni a kocsik alját a korróziós hatásoktól) vannak olyan védő- és megelőző rendszerek, melyek megvédik az autó alját és kerékdobjait a kavicsfelverődések okozta festéksérüléstől, és ezzel együtt segítik a felverődő víz gyors száradását, valamint meggátolják a kényes helyeken megtapadó vastag sárréteg megtapadását. Jó tudni, hogy az a feltapadó sárréteg még az esős idő után egy héttel is nedvesen tartja a lemezt, melegágyat teremtve a korróziónak!
Ezek a rendszerek az utólagosan felszerelhető kerékjárati dobok és alvázborítások, melyek nem csak gátolják a felverődő víz és sár romboló munkáját, hanem speciális felszerelési módjuk és kialakításuk elősegíti a védő műanyaglemezek és a karosszéria közti levegőáramlást, mely funkció erősen felgyorsítja a karosszéria alsó szerelvényeinek eső utáni száradását is.
 

Védelem a töltéskülönbségek ellen

Még elérhető árban kaphatók az úgynevezett elektrosztatikus védő rendszerek is, melyek a karosszéria egyes részei közt keletkező töltéskülönbségeket egyenlítik ki, ill. szabályozzák, az ún. anód-katód elv szerint. Ez egy aránylag régi magyar szabadalom, de kár, hogy éppen nálunk a legnehezebben hozzáférhető, ugyanis a magyar piaci sikertelenséget kihasználva fillérekért vette meg, és azóta is használja eredményesen közép- és felső kategóriás modelljeiben egy európai autógyár.

Összegezve tehát: először alaposan le kell mosatni és szakemberrel átnézetni az alját, különös tekintettel az adott típus gyenge pontjaira, (pl. hátsó küszöbvégek, sárvédő ívek, és ajtók alja stb.) Ha ezek rendben vannak, meg lehet rendelni a pénztárcánkhoz legjobban idomuló korrózióvédelmet.